Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
ACLAS
KOS-ON
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Desk 3200
Wybrany rodzaj połączenia:
Przewodowe (Port szeregowy / RS)
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Łączenie kasy z terminalem

Wyłącz oba urządzenia.
Następnie podłącz kasę fiskalną do terminala płatniczego używając dedykowanego przewodu o oznaczeniu Przewód_miniUSB_RJ12_Desk_PN_202205F01V_FAREX_ACLAS

W razie braku przewodu zamów go w POLCARD podając jego oznaczenie. Możesz to zrobić na 2 sposoby:

2. Przygotowanie kasy

Włącz kasę fiskalną. Upewnij się, że kasa posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączona do innego źródła internetu. Jeżeli nie wiesz, jak znaleźć kartę SIM w urządzeniu, sprawdź jej umiejscowienie w instrukcji obsługi kasy fiskalnej. Jeżeli Twoja kasa wymaga wprowadzenia hasła, wprowadź je.

Upewnij się, że kasa posiada oprogramowanie w wersji KOSON-002-20220324 lub nowsze - taka informacja jest prezentowana podczas uruchamiania się kasy. Jeśli kasa posiada starszą wersję oprogramowania skontaktuj się z jej producentem celem przeprowadzenia aktualizacji.

3. Przygotowanie terminala

Włącz terminal płatniczy. W tym celu podłącz go do prądu kablem zasilającym dołączonym do zestawu. Upewnij się, że terminal posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączony do innego źródła internetu.

4. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

Konfiguracja kasy fiskalnej

5. Konfiguracja ustawienia kasy

Poszczególne kroki z opisu poniżej zatwierdzasz na kasie klawiszem GOTÓWKA ENTER.

Z menu kasy wybierz:

03 KONFIGURACJA > 08 PŁATNOŚCI > 04 TERMINAL PŁATNICZY > 01 TYP TERMINALA

Na wyświetlonym ekranie ustaw wartość 1 wybierając na klawiaturze kasy klawisz z cyfrą 1 i zatwierdź wybór. Nastąpi wydruk potwierdzeniem tego ustawienia.

Kasa na kolejnym ekranie samoczynnie podświetli opcję 02 PARAM. KOMUNIKACJI

Na wyświetlonym ekranie wybierz wartość 1 (COM) wybierając na klawiaturze kasy klawisz z cyfrą 1 i zatwierdź wybór.

Następnie ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Po zatwierdzeniu ostatniego ustawienia kasa wydrukuje potwierdzenie przyjętej konfiguracji z podsumowaniem wprowadzonych ustawień celem weryfikacji ich poprawności.

6. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji terminala.

Konfiguracja terminala

7. Konfiguracja ustawień terminala

Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do głównego menu.

8. Konfiguracja terminala została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

9. Test komunikacji kasa - terminal

Sprawdź poprawność komunikacji między kasą a terminalem wybierając na kasie:

MENU > wprowadź cyfry 03080404 > 04 TEST KOMUNIKACJI Z EFT

i zatwierdź. Gdy komunikacja jest poprawna, kasa wyświetli komunikat TEST OK.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: