Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
ELZAB
K10
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Move3500 z WIFI
Wybrany rodzaj połączenia:
Bezprzewodowe Wi-FI
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Przygotowanie kasy

Menu > Funkcje kierownika > Raporty Niezerujące > Raporty stanu modułu

Nastąpi wydruk ustawień kasy z adresem IP nadanym kasie przez router WIFI, do którego jest podłączona.

Zachowaj wydruk. Adres IP kasy z wydruku z pozycji oznaczonej jako IP w sekcji USTAWIENIA SIECIOWE będzie potrzebny w dalszej części instrukcji.

2. Przygotowanie terminala

Menu > Administracyjne > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > Konfig. połączeń > Konfiguracja WIFI > Dodaj nowy > Szukaj sieci

Po połączeniu z siecią WIFI na ekranie terminala wyświetli się na zielono oznaczenie sieci WIFI.

Terminal jest podłączony do sieci WIFI.

Nastąpi wydruk ustawień terminala z adresem IP nadanym terminalowi przez router WIFI, do którego jest podłączony. Adres IP terminala odczytaj z pozycji WIFI IP na wydruku.

Zachowaj wydruk. Adresy IP terminala z wydruku będzie potrzebny w dalszej części instrukcji.

3. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

Konfiguracja kasy fiskalnej

4. Konfiguracja ustawień kasy

Wejdź do menu kasy i wybierz:

FUNKCJE KIEROWNIKA > USTAWIENIA >USTAWIENIA KASY > USTAWIENIA TERMINALI
  1. Nazwa: TERMINAL 1
  2. Protokół: ECR-EFT v. 1.6
  3. Typ urządzenia: TERMINAL
  4. Typ połączenia: SIEĆ
  5. Konfiguracja:

Wycofaj się z menu aż do ekranu trybu sprzedaży.

5. Programowanie typu płatności o rodzaju KARTA

Wejdź do menu kasy i wybierz:

2 FUNKCJE KIEROWNIKA > 1 KONFIGURACJA > 4 PŁATNOŚCI > 1 DEFINIOWANIE

Wybierz do definiowania jedną z pozycji. UWAGA: Numer płatności wpływa na sposób wywoływania danej płatności w podsumie paragonu.

Ustaw:

Wycofaj się z menu aż do ekranu trybu sprzedaży.

6. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji terminala.

Konfiguracja terminala

7. Konfiguracja ustawień terminala

Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do ekranu głównego.

8. Konfiguracja terminala została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

9. Test komunikacji kasa - terminal

Sprawdź poprawność komunikacji pomiędzy kasą a terminalem inicjując na kasie sprzedaż na dowolną kwotę z użyciem karty płatniczej. Na ekranie kasy musi się wyświetlać napis TOWAR NR:

Na ekranie kasy pojawi się komunikat TRANSAKCJA W TOKU, a następnie OCZEKIWANIE NA DANE KARTY PŁATNICZEJ.

Gdy na ekranie terminala wyświetli się kwota do zapłaty, przerwij operację i anuluj transakcję na kasie. Oznacza to poprawną konfigurację obu urządzeń i integracja jest gotowa do pracy.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: