Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
ELZAB
Mini
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Move3500 z WIFI
Wybrany rodzaj połączenia:
Bezprzewodowe Wi-FI
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Przygotowanie kasy

UWAGA! Jeżeli kasa nie posiada modułu WIFI, co uniemożliwia jej bezprzewodowe podłączenie do routera WIFI, użyj do tego celu klasycznego kabla sieciowego, który może nie stanowić wyposażenia kasy i wymagać dodatkowego zakupu we własnym zakresie. Po podłączeniu kasy do routera WIFI za pomocą kabla postępuj dalej według opisu poniżej.

Menu > Funkcje kierownika > Raporty Niezerujące > Raporty stanu modułu

Nastąpi wydruk ustawień kasy z adresem IP nadanym kasie przez router WIFI, do którego jest podłączona.

Zachowaj wydruk. Adres IP kasy z wydruku z pozycji oznaczonej jako IP w sekcji USTAWIENIA SIECIOWE będzie potrzebny w dalszej części instrukcji.

2. Przygotowanie terminala

Menu > Administracyjne > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > Konfig. połączeń > Konfiguracja WIFI > Dodaj nowy > Szukaj sieci

Po połączeniu z siecią WIFI na ekranie terminala wyświetli się na zielono oznaczenie sieci WIFI.

Terminal jest podłączony do sieci WIFI.

Nastąpi wydruk ustawień terminala z adresem IP nadanym terminalowi przez router WIFI, do którego jest podłączony. Adres IP terminala odczytaj z pozycji WIFI IP na wydruku.

Zachowaj wydruk. Adres IP terminala z wydruku będzie potrzebny w dalszej części instrukcji.

3. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

Konfiguracja kasy fiskalnej

4. Konfiguracja ustawień kasy

Wejdź do menu kasy i wybierz:

FUNKCJE KIEROWNIKA > USTAWIENIA >USTAWIENIA KASY > USTAWIENIA TERMINALI
  1. Nazwa: TERMINAL 1
  2. Protokół: ECR-EFT v. 1.6
  3. Typ urządzenia: TERMINAL
  4. Typ połączenia: SIEĆ
  5. Konfiguracja:

Wycofaj się z menu aż do ekranu trybu sprzedaży.

5. Programowanie typu płatności o rodzaju KARTA

Wejdź do menu kasy i wybierz:

2 FUNKCJE KIEROWNIKA > 1 KONFIGURACJA > 4 PŁATNOŚCI > 1 DEFINIOWANIE

Wybierz do definiowania jedną z pozycji. UWAGA: Numer płatności wpływa na sposób wywoływania danej płatności w podsumie paragonu.

Ustaw:

Wycofaj się z menu aż do ekranu trybu sprzedaży.

6. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji terminala.

Konfiguracja terminala

7. Konfiguracja ustawień terminala

Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do ekranu głównego.

8. Konfiguracja terminala została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

9. Test komunikacji kasa - terminal

Sprawdź poprawność komunikacji pomiędzy kasą a terminalem inicjując na kasie sprzedaż na dowolną kwotę z użyciem karty płatniczej. Na ekranie kasy musi się wyświetlać napis TRYB SPRZEDAŻY:

Gdy po poprawnym przekazaniu kwoty płatności z kasy do terminala na ekranie terminala wyświetli się kwota do zapłaty, przerwij operację i anuluj transakcję na kasie. Oznacza to poprawną konfigurację obu urządzeń i integracja jest gotowa do pracy.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: