Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
FAWAG
Fawag Lite
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Move3500 z WIFI
Wybrany rodzaj połączenia:
Bezprzewodowe Wi-FI
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Przygotowanie kasy

Upewnij się, że kasa jest bezprzewodowo podłączona do routera WIFI. Jeśli nie, wybierz na kasie:

Kierownik > Konfiguracja > Konfiguracja sprzętu > Interfejsy połączeń > WIFI > Wyszukiwanie sieci

i połącz się z wybraną siecią WiFi wybierając ją ze znalezionych sieci, wprowadź hasło dostępu i odpowiedz TAK na pytanie czy „Łączyć z siecią automatycznie?”.

Poszczególne kroki opisane poniżej zatwierdzasz na kasie klawiszem Razem.

UWAGA! Jeżeli kasa nie posiada modułu WIFI, co uniemożliwia jej bezprzewodowe podłączenie do routera WIFI, użyj do tego celu klasycznego kabla sieciowego, który może nie stanowić wyposażenia kasy i wymagać dodatkowego zakupu we własnym zakresie. Po podłączeniu kasy do routera WIFI za pomocą kabla postępuj dalej według opisu poniżej.

Kierownik> Raport > Niefiskalne > Raporty czytające > Raporty konfiguracji> Konfiguracja wejścia/wyjścia

Nastąpi wydruk ustawień kasy z adresem IP nadanym kasie przez router WIFI, do którego jest podłączona.

2. Przygotowanie terminala

Menu > Administracyjne > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > Konfig. połączeń > Konfiguracja WIFI > Dodaj nowy > Szukaj sieci

Po połączeniu z siecią WIFI na ekranie terminala wyświetli się na zielono oznaczenie sieci WIFI.

Terminal jest podłączony do sieci WIFI.

Nastąpi wydruk ustawień terminala z adresem IP nadanym terminalowi przez router WIFI, do którego jest podłączony. Adres IP terminala odczytaj z pozycji WIFI IP na wydruku.

Zachowaj wydruk. Adres IP kasy z wydruku będzie potrzebny w dalszej części instrukcji.

3. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

Konfiguracja kasy fiskalnej

4. Konfiguracja ustawienia kasy

Zaloguj się na kasie jako Kierownik i wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik > Konfiguracja > Konfiguracja sprzętu > Urządzenia zewnętrzne > Terminal

a następnie ustaw:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

5. Programowanie formy płatności o rodzaju Elektroniczna

Cofnij się do głównego menu.

Zaloguj się na kasie jako Kierownik i wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik >️ Programowanie baz > Formy płatności

Wybierz z listy opcję BRAK, następnie ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do głównego menu.

6. Programowanie klawisza skrótu dla płatności o rodzaju Elektroniczna

Zaloguj się na kasie jako Kierownik. Dodasz teraz w kasie klawisz skrótu do form płatności. W tym celu wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik > Programowanie baz > Klawisze skrótu

Wybierz numer klawisza F pod którym chcesz zaprogramować nowy rodzaj płatności.

Ustaw opcję dla wybranego klawisza zgodnie z poniższymi:

7. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji terminala.

Konfiguracja terminala

8. Konfiguracja ustawień terminala

Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do ekranu głównego.

9. Konfiguracja terminala została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

Test komunikacji kasa - terminal

Wykonaj poniższy test, aby sprawdzić, czy komunikacja przebiega prawidłowo.

10. Wydruk raportów dobowych

Na kasie fiskalnej zaloguj się jako Kierownik i przejdź do menu raportów dobowych wybierając kolejno:

Kierownik > Raporty > Raporty fiskalne > Raport dobowy

Zatwierdź aktualną wyświetloną datę na ekranie kasy. Kasa wydrukuje Raport fiskalny dobowy. Jeżeli urządzenia są skonfigurowane prawidłowo, na terminalu płatniczym samoczynnie wykona się wysyłka (zamknięcie dnia) i nastąpi wydruk raportu. Cofnij się do głównego menu kasy. Konfiguracja została zakończona.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: