Podłącz kasę fiskalną do terminala płatniczego używając dedykowanego przewodu o oznaczeniu Przewód_NOVITUS_RJ45_miniUSB_DESK
W razie braku przewodu zamów go w POLCARD podając jego oznaczenie. Możesz to zrobić na 2 sposoby:
Włącz kasę fiskalną. Upewnij się, że kasa posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączona do innego źródła internetu. Jeżeli nie wiesz, jak znaleźć kartę SIM w urządzeniu, sprawdź jej umiejscowienie w instrukcji obsługi kasy fiskalnej.
Włącz terminal płatniczy. W tym celu podłącz go do prądu kablem zasilającym dołączonym do zestawu. Upewnij się, że terminal posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączony do innego źródła internetu.
Na kasie wybierz:
F Menu > 4511 (Połączenia)
i ustaw na porcie COM, do którego podłączono terminal (np. COM1) wartość 17 ECR-EFT.
UWAGA! W żadnym innym miejscu oznaczonym jako COM poza tym, do którego podłączono terminal, nie mogą być ustawione wartości: EFT, Serwer PPP 1, SerwerPPP 2 lub 17 ECR-EFT. Tylko w COM, do którego podłączono uterminal, musi być ustawiona wartość 17 ECR-EFT.
Na kasie wybierz:
F Menu > 4514 (ECREFT)
i ustaw prędkość o wartości 19200 bps.
Po konfiguracji kasy ponownie ją uruchom. W przeciwnym razie próba nawiązania komunikacji kasy z terminalem może zakończyć się błędem.
Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:
MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE
Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:
Zapisz wprowadzone ustawienia.
Cofnij się do głównego menu.
Sprawdź poprawność komunikacji pomiędzy kasą a terminalem inicjując na kasie sprzedaż na dowolną kwotę z zapłatą kartą. Gdy po poprawnym przekazaniu kwoty płatności z kasy do terminala na jego ekranie wyświetli się kwota do zapłaty, przerwij operację i anuluj ją na kasie. Oznacza to poprawną konfigurację obu urządzeń i integracja jest gotowa do pracy.
Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:
Skontaktuj się z nami poprzez: