Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
NOVITUS
Nano
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Lane3000 Smart
Wybrany rodzaj połączenia:
Przewodowe (PPP)
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Łączenie kasy z pinpadem


Podłącz kasę fiskalną do pinpada kasowgo Ingenico Lane3000 używając dedykowanego przewodu o oznaczeniu Przewód_NOVITUS_ELZAB_HDMI_USB_PN296113786AB

W razie braku przewodu zamów go w POLCARD podając jego oznaczenie. Możesz to zrobić na 2 sposoby:

2. Przygotowanie pinpada

Podłącz pinpad do prądu kablem zasilającym dołączonym do zestawu. Pinpad włączy się.

3. Przygotowanie kasy

Włącz kasę fiskalną. Upewnij się, że kasa posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączona do innego źródła internetu. Jeżeli nie wiesz, jak znaleźć kartę SIM w urządzeniu, sprawdź jej umiejscowienie w instrukcji obsługi kasy fiskalnej.

4. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

5. Konfiguracja kasy

Odczytaj adres IP pinpada Ingenico Lane3000 przydzielony mu przez kasę. W tym celu na kasie wybierz kolejno (poszczególne opcje zatwierdzasz klawiszem OK):

F MENU > USTAWIENIA > OPCJE > KOMUNIKACJA > USTAWIENIA SIECI > DRUKUJ STAN SIECI

Na wydruku z kasy w części zatytułowanej NAZWA: ppp10 w pozycji IP odnajdziesz adres IP przydzielony pinpadowi przez kasę. Wprowadź adres IP pinpada do kasy zmieniając ostatnią cyfrę odczytanego adresu IP na o jedną wyższą, np. zamiast adresu 010.255.000.001 wprowadź adres 010.255.000.002. W tym celu na kasie wybierz kolejno:

F Menu > Ustawienia > Opcje > Komunikacja> Ustaw. Sieci > Usługi > Prot. EFT

Klawiszem C wycofaj się do ekranu początkowego kasy.

Wybierz na kasie :

Menu > Ustawienia > Opcje >Komunikacja > Połączenia

a następnie przejdź naciskając klawisz OK do pozycji:

Pozostałe pozycje COM oznaczone innymi cyframi pomiń używając klawisza OK nic w nich nie ustawiając.

Mapowanie USB musi pozostać odznaczone.

Klawiszem C wycofaj się do ekranu początkowego kasy.

6. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji pinpada.

7. Konfiguracja pinpada

Należy odblokować urządzenie, to znaczy tymczasowo wyłączyć wygaszacz ekranu z napisem Polcard from Fiserv. W tym celu na klawiaturze wybierz kolejno # 5 i wprowadź hasło: 1973 oraz zatwierdź je zielonym klawiszem.

Wybierz na pinpadzie:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do głównego menu używając czerwonego klawisza na pinpadzie.

8. Konfiguracja pinpada została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

9. Test komunikacji kasa - pinpad

Sprawdź poprawność komunikacji pomiędzy kasą a pinpadem inicjując na kasie sprzedaż na dowolną kwotę z zapłatą kartą:

Na ekranie kasy pojawi się komunikat: Komunikacja z terminalem... a następnie Oczekiwanie na dane karty płatniczej

Gdy na ekranie pinpada wyświetli się kwota do zapłaty, przerwij operację i anuluj ją na kasie. Oznacza to poprawną konfigurację obu urządzeń i integracja jest gotowa do pracy.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: