Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
NOVITUS
Nano
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Move2500 3G/4G
Wybrany rodzaj połączenia:
Przewodowe (USB)
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Łączenie kasy z terminalem


Podłącz kasę fiskalną do terminala płatniczego używając przewodu USB o oznaczeniu Przewód_MicroUSB_USB_A

W razie braku przewodu zamów go w POLCARD. Możesz to zrobić na 2 sposoby:

2. Przygotowanie kasy

Włącz kasę fiskalną. Upewnij się, że kasa posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączona do innego źródła internetu. Jeżeli nie wiesz, jak znaleźć kartę SIM w urządzeniu, sprawdź jej umiejscowienie w instrukcji obsługi kasy fiskalnej.

3. Przygotowanie terminala

Włącz terminal płatniczy. W tym celu naciśnij i przytrzymaj zielony klawisz aż podświetli się ekran. Jeżeli terminal się nie włącza, może to oznaczać rozładowanie baterii, wówczas podłącz go do kasy lub do prądu kablem USB dołączonym do terminala. Rozpocznie się ładowanie baterii i terminal uruchomi się.

4. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

5. Konfiguracja kasy fiskalnej

Na kasie wybierz:

F Menu > 4 Ustawienia > 45 Opcje  > 451 Komunikacja > 4511 Połączenia

Na kasie wybierz:

F Menu > 4 Ustawienia > 45 Opcje  > 451 Komunikacja > 4514 ECR-EFT

Na kasie wybierz:

F Menu > 4 Ustawienia > 45 Opcje  > 451 Komunikacja > 4515 Ustawienia sieci > 45153 Usługi > 451533 Prot. EFT

Następnie ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

6. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji terminala.

7. Konfiguracja terminala

Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do głównego menu.

8. Konfiguracja terminala została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

9. Test komunikacji kasa - terminal

Sprawdź poprawność komunikacji pomiędzy kasą a terminalem inicjując na kasie wykonanie raportu dobowego. W tym celu na kasie wybierz:

F > MENU > RAPORTY > DOBOWY

Na ekranie kasy pojawi się pytanie: Czy drukować raport dobowy? Zatwierdź pytanie klawiszem OK.

Kasa wyświetli datę z pytaniem, czy jest poprawna. Zatwierdź pytanie klawiszem OK.

Gdy nastąpi wydruk raportu dobowego na kasie, a po nim na terminalu wydrukuje się raport wysyłki z terminala, integracja kasy i terminala jest gotowa do pracy.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: