Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
POSNET
Ergo
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Desk 3200
Wybrany rodzaj połączenia:
Przewodowe (Port szeregowy / RS)
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Łączenie kasy z terminalem

Wyłącz oba urządzenia.
Następnie podłącz kasę fiskalną do terminala płatniczego używając dedykowanego przewodu o oznaczeniu Przewód_miniUSB_RJ45_DESK_POSNET

W razie braku przewodu zamów go w POLCARD podając jego oznaczenie. Możesz to zrobić na 2 sposoby:

2. Przygotowanie kasy

Włącz kasę fiskalną. Upewnij się, że kasa posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączona do innego źródła internetu. Jeżeli nie wiesz, jak znaleźć kartę SIM w urządzeniu, sprawdź jej umiejscowienie w instrukcji obsługi kasy fiskalnej. Jeżeli Twoja kasa wymaga wprowadzenia hasła, wprowadź je.

Upewnij się, że kasa posiada oprogramowanie w wersji 1.02 lub nowsze. Jeśli kasa posiada starszą wersję oprogramowania skontaktuj się z jej producentem celem przeprowadzenia aktualizacji.

3. Przygotowanie terminala

Włącz terminal płatniczy. W tym celu podłącz go do prądu kablem zasilającym dołączonym do zestawu. Upewnij się, że terminal posiada zainstalowaną i aktywną kartę SIM lub jest prawidłowo podłączony do innego źródła internetu.

4. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

Konfiguracja kasy fiskalnej

5. Konfiguracja ustawienia kasy

Zaloguj się na kasie jako Kierownik i wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik > Konfiguracja > Konfiguracja sprzętu > Urządzenia zewnętrzne > Terminal

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

UWAGA! Jeśli kasa POSNET ERGO ma oprogramowanie w wersji 2.0 lub wyższej, należy w tym miejscu wybrać typ terminala: ECR-EFT

Wskaż gniazdo COM2, to samo, do którego podłączono terminal w punkcie 1. W tym celu wybierz opcję:

Interfejs > COM2

Następnie ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Po wyjściu z ustawień COM na ekranie kasy powinno to wyglądać następująco:

19200,8,1,N,N

Zapisz wprowadzone ustawienia.

6. Programowanie formy płatności o rodzaju Elektroniczna

Cofnij się do głównego menu.

Zaloguj się na kasie jako Kierownik i wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik >️ Programowanie baz > Formy płatności

Wybierz z listy opcję BRAK, następnie ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do głównego menu.

7. Programowanie klawisza skrótu dla płatności o rodzaju Elektroniczna

Zaloguj się na kasie jako Kierownik. Dodasz teraz w kasie klawisz skrótu do form płatności. W tym celu wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik > Programowanie baz > Klawisze skrótu

Wybierz numer klawisza F pod którym chcesz zaprogramować nowy rodzaj płatności.

Ustaw opcję dla wybranego klawisza zgodnie z poniższymi:

8. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji terminala.

Konfiguracja terminala

9. Konfiguracja ustawień terminala

Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do głównego menu.

10. Konfiguracja terminala została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

Test komunikacji kasa - terminal

Wykonaj poniższy test, aby sprawdzić, czy komunikacja przebiega prawidłowo.

11. Wydruk raportów dobowych

Na kasie fiskalnej zaloguj się jako Kierownik i przejdź do menu raportów dobowych wybierając kolejno:

Kierownik > Raporty > Raporty fiskalne > Raport dobowy

Zatwierdź aktualną wyświetloną datę na ekranie kasy. Kasa wydrukuje Raport fiskalny dobowy. Jeżeli urządzenia są skonfigurowane prawidłowo, na terminalu płatniczym samoczynnie wykona się wysyłka (zamknięcie dnia) i nastąpi wydruk raportu. Cofnij się do głównego menu kasy. Konfiguracja została zakończona.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: