Instrukcja integracji kasy z urządzeniem PolCard

Wybrana kasa fiskalna:
POSNET
Mobile WiFi
Wybrany terminal płatniczy:
Ingenico
Move3500 z WIFI
Wybrany rodzaj połączenia:
Bezprzewodowe Wi-FI
Informacja
Przed rozpoczęciem procesu integracji zalecamy utworzyć kopię zapasową ustawień kasy fiskalnej!
Aby dowiedzieć się jak wykonać kopię zapasową zajrzyj do instrukcji lub skontaktuj się z Twoim dostawcą kasy fiskalnej.

Przygotowanie urządzeń

1. Przygotowanie kasy

Sprawdź, czy kasa posiada oprogramowanie w wersji 1.02 lub nowsze. Wersja oprogramowania kasy wyświetla się na ekranie kasy, gdy kasa się uruchamia. Jeśli kasa posiada starszą wersję oprogramowania skontaktuj się z jej producentem lub dystrybutorem celem przeprowadzenia aktualizacji.

Upewnij się, że kasa jest bezprzewodowo podłączona do routera WIFI. Jeśli nie, wybierz na kasie:

Kierownik > Konfiguracja > Konfiguracja sprzętu > Interfejsy połączeń > WIFI > Wyszukiwanie sieci

i połącz się z wybraną siecią WiFi wybierając ją ze znalezionych sieci, wprowadź hasło dostępu i odpowiedz TAK na pytanie czy „Łączyć z siecią automatycznie?”.

UWAGA! Poszczególne kroki opisane poniżej zatwierdzasz na kasie klawiszem Razem.

Kierownik> Raport > Niefiskalne > Raporty czytające > Raporty konfiguracji> Konfiguracja wejścia/wyjścia

Nastąpi wydruk ustawień kasy z adresem IP nadanym kasie przez router WIFI, do którego jest podłączona.

2. Przygotowanie terminala

Menu > Administracyjne > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > Konfig. połączeń > Konfiguracja WIFI > Dodaj nowy > Szukaj sieci

Po połączeniu z siecią WIFI na ekranie terminala wyświetli się na zielono oznaczenie sieci WIFI.

Terminal jest podłączony do sieci WIFI.

Nastąpi wydruk ustawień terminala z adresem IP nadanym terminalowi przez router WIFI, do którego jest podłączony. Adres IP terminala odczytaj z pozycji WIFI IP na wydruku.

Zachowaj wydruk. Adresy IP kasy z wydruku będzie potrzebny w dalszej części instrukcji.

3. Urządzenia są przygotowane do dalszego etapu. Przejdź do konfiguracji kasy

Konfiguracja kasy fiskalnej

4. Konfiguracja ustawienia kasy

Zaloguj się na kasie jako Kierownik i wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik > Konfiguracja > Konfiguracja sprzętu > Urządzenia zewnętrzne > Terminal

a następnie ustaw:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

5. Programowanie formy płatności o rodzaju Elektroniczna

Cofnij się do głównego menu.

Zaloguj się na kasie jako Kierownik i wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik >️ Programowanie baz > Formy płatności

Wybierz z listy opcję BRAK, następnie ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do głównego menu.

6. Programowanie klawisza skrótu dla płatności o rodzaju Elektroniczna

Zaloguj się na kasie jako Kierownik. Dodasz teraz w kasie klawisz skrótu do form płatności. W tym celu wejdź do menu konfiguracji ustawień wybierając z menu:

Kierownik > Programowanie baz > Klawisze skrótu

Wybierz numer klawisza F pod którym chcesz zaprogramować nowy rodzaj płatności.

Ustaw opcję dla wybranego klawisza zgodnie z poniższymi:

7. Konfiguracja kasy została zakończona. Przejdź do konfiguracji terminala.

Konfiguracja terminala

8. Konfiguracja ustawień terminala

Wejdź w ustawienia otwierając menu i przechodząc:

MENU > 2 MENU > 3 ADMINISTRACYJNE > Wprowadź hasło administratora: 0000 > Zatwierdź zielonym przyciskiem 🟢 > KONFIGURACJA ECR > ZAAWANSOWANE

Ustaw opcje zgodnie z poniższymi:

Zapisz wprowadzone ustawienia.

Cofnij się do ekranu głównego.

9. Konfiguracja terminala została zakończona. Przejdź do testu komunikacji

Test komunikacji kasa - terminal

Wykonaj poniższy test, aby sprawdzić, czy komunikacja przebiega prawidłowo.

10. Wydruk raportów dobowych

Na kasie fiskalnej zaloguj się jako Kierownik i przejdź do menu raportów dobowych wybierając kolejno:

Kierownik > Raporty > Raporty fiskalne > Raport dobowy

Zatwierdź aktualną wyświetloną datę na ekranie kasy. Kasa wydrukuje Raport fiskalny dobowy. Jeżeli urządzenia są skonfigurowane prawidłowo, na terminalu płatniczym samoczynnie wykona się wysyłka (zamknięcie dnia) i nastąpi wydruk raportu. Cofnij się do głównego menu kasy. Konfiguracja została zakończona.

Konfiguracja zakończona!

Po udanej integracji:
  • Przestrzegasz przepisów Polskiego Ładu i nie narażasz się na karę finansową 5 000 zł
  • Ograniczasz liczbę pomyłek – sprzedawca nie będzie musiał wprowadzać na terminalu kwoty płatności
  • Przyśpieszasz obsługę klientów przy kasie – obsługa jest szybka i bezpieczna

Niepowodzenie testu

Jeśli mimo realizacji powyższych kroków integracja nie działa:

  • Zrestartuj zarówno terminal, jak i kasę. W tym celu kasę wyłącz i włącz ponownie, natomiast terminal odłącz od zasilania na kilka sekund i podłącz go ponownie.
  • Jeśli po restarcie obu urządzeń test powyżej nadal kończy się niepowodzeniem, upewnij się, że wszystkie czynności opisane w punktach powyżej zostały wykonane poprawnie.
  • Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości ani w konfiguracji kasy, ani w konfiguracji terminala oraz potwierdzisz poprawne połączenie ich ze sobą odpowiednim przewodem skontaktuj się z COK PolCard celem ponownej weryfikacji poprawności konfiguracji kasy i terminala z pomocą pracownika PolCard.

Kontakt do Centrum Obsługi Klienta PolCard

Skontaktuj się z nami poprzez: